Сторінки

Українська мова

13. 03
16.03.
19-20.03
30.03
01.03
с. 112-113 ( опрацювати правило), впр. 317;
с. 120 – 121 (опрацювати правило), впр. 328, 329;   
с. 123-124 (опрацювати правило), впр. 341, 342, 347;
с. 127 (опрацювати  правило), впр. 350;
с. 130 (опрацювати правило), впр. 360 (спис.), впр. 364

Дата
Завдання
06. 04
Контрольна робота
ü Виконати контрольну роботу з теми «Дієприслівник» (Додаток 1). Оформити на окремому подвійному аркуші.
Для того, щоб виконати завдання на відмінно, вам потрібно повторити все, що ви знаєте про дієприслівник. А допоможуть вам у цьому корисні посилання:

09. 04
РМ. Анотація
ü С. 232 – 233. Тема «Анотація» - опрацювати та написати анотацію до вашого підручника з української мови.
10. 04
РМ. «Портретний нарис у публіцистичному стилі»
ü С. 233 – 234. Тема «Портретний нарис у публіцистичному стилі» - опрацювати та написати нарис – впр. 623.
13. 04
Написання не і ні з прислівниками
ü С. 131 – опрацювати правило.
ü Списати впр.  369.
ü Виконати впр. 367, 371.
ü Опрацювати правило с. 133.
ü Виконати впр. 373, 374, 376.
16. 04
Написання и та і в кінці прислівників. Правопис прислівників на –о, -е, утворених від прикметників та дієприкметників
ü Опрацювати правило с. 134.
ü Виконати впр. 380, 382.
ü Опрацювати правило с. 136.
ü Виконати впр. 387.
17. 04
Написання прислівників разом і через дефіс
ü Опрацювати правила с. 137 – 138.
ü Списати впр. 391, 392.
ü Виконати впр. 393, 395,400.
ü Опрацювати правило с. 141.
ü Виконати впр. 409.
23. 04
Написання прислівникових сполучень
ü Опрацювати правило с. 143 – 144.
ü Списати впр. 411, 414, 416.
ü Виконати впр. 418.
24. 04
Контрольна робота
ü Підготуватися до контрольної роботи: повторити всі правила з теми «Прислівник».
ü Виконати контрольну роботу з теми «Прислівник» Додаток 2. Оформити на окремому подвійному аркуші.

Додаток 1
Тематична контрольна робота
                   Дієприслівник

1. Усі слова є дієприслівниками в рядку:
А читаючий, співаючи, несучи;              В читати, опалий, опадаючи;
Б пишучи, ховаючись, робивши;            Г будуючи, вибілений, співаючі.

2. Усі дієприслівники мають недоконаний вид у рядку:
А опадаючи, дивуючись, лукавлячи;        В чіпляючи, гуркотячи, зробивши;
Б зітхаючи, прочитавши, з’їхавши;          Г бавлячись, пишучи, прийшовши.

3. Укажіть дієприслівник, у якому правильно виділено суфікс:
А викона-вши;              В керю-чи;
Б по-ївши;                     Г здолав-ши.

4. Усі дієприслівники з часткою не пишуться окремо в рядку:
А (не)діючи, (не)сумуючи, (не)дочуваючи;
Б (не)почувши, (не)слухаючи, (не)знаючи;
В (не)сказавши, (не)люблячи, (не)волячи;
Г (не)хтуючи, (не)взявши, (не)зважаючи.

5. Дієприслівники недоконаного виду утворюються за допомогою суфіксів:
А -анн, -янн;                  В -учи, -ючи;
Б -ши, -вши;                  Г -ач, -яч.

6. Одиничний дієприслівник не виділяється комами в реченні (розділові знаки опущено):
А Жевріючи поволі розгорталась над обрієм лимонна смужка ранкової зорі.
Б А сонце заховавшись потім зійшло. (Б. Олійник)
В Ходили між рядами пригинаючись. (О. Гончар )

Г Антін заснув не погасивши світла. (М. Коцюбинський)
7. Установіть відповідність між дієприслівниками та їх видами.
1 доконаний вид             А люблячі
2 недоконаний вид         Б сказавши
                                         В купаючись

8. Познач рядок, у якому всі слова є дієприслівниками.
А стиснувши, обраний, продовжуючи;         В струшена, полагодивши, помилився;
Б сивіючи, звернувшись, скосивши;             Г поспівчувавши, котиться, небачений.

9. Познач речення з дієприслівниковим зворотом.
А Він стояв на городі, врісши по коліна в землю. (Б. Харчун)
Б  Батько хотів усміхнутися, ворухнув губами, але раптом спохмурнів.
В Утомлені довгим переходом, подорожні влаштували привал.
Г Ясна річ, довгий і спокійний відпочинок дозволив повністю відновити сили.

10. Познач рядок, у якому не з дієприслівником треба писати разом.
А (не)навидячи за зраду;                В (не)помилившись ні разу;
Б (не)ступивши й кроку;                Г (не)зізнавшись у злочині.

11. Познач рядок із дієприслівниками у формі недоконаного виду теперішнього часу.
А сполотнівши, звикнувши, поставши;       В повантаживши, діставши, програючи;
Б поївши, розкидаючи, подолавши;             Г гріючись, розуміючи, здіймаючи.

Прочитай текст. Виконай завдання 12.
(1)Спостерігаючи за тваринним і рослинним світом, Григорій намагався в ньому забутись. (2) Маючи вроджений нахил до спостережень вирісши серед природи, він мав у тому велику втіху. (3) Усе живе ховало у собі багато цікавого, кожен день вражав новими несподіванками. (4) Особливо цікаво було спостерігати за життям звірят і птахів. (І. Багряний)
12. Познач речення з одним дієприслівниковим зворотом.
А перше;                В третє;
Б друге;                  Г четверте.

Додаток 2

1) Укажіть рядок, в якому лише прислівники:
А) Удвох, вночі, два, довго;
Б) вночі, наспіх, вбік, бік;
В) босоніж, насилу, давно, тричі.

2) Прислівник, який означає час дії:
А) вголос;                                 Б) праворуч;
В) напередодні;                      Г) наперекір.

3) Перепишіть, позначивши наголос, вставляючи Н або НН:
Священ..о, відмін..о, темн..о, гуман..о, здивован..о.

4) Перепишіть, розкрийте дужки:
А) Там мене зустріли (по) домашньому.
Б) Відійшли ми зовсім (не) далеко.
В) (Не)веселі, а дуже сумні очі дивились на мене.

5. Визначити, у прислівниках якого рядка у процесі творення простої форми вищого ступеня порівняння відбувається чергування (записати утворені прислівники).
А Ніжно, ясно.
Б Довго, вузько.
В Чітко, весело.
Г Швидко, мудро


6.  Установити відповідність між прислівниками та ступенями порівняння.
А Найбільш весело.
1 Вищий ступінь порівняння (проста форма).
Б Веселіше.
2 Вищий ступінь порівняння (складена форма).
В Більш весело.
3 Найвищий ступінь порівняння (проста форма).
Г Найвеселіше.
4 Найвищий ступінь порівняння (складена форма).
Дата
Завдання
27. 04
Прийменник як службова частина мови і засіб зв’язку слів у реченні.
ü    Прочитати впр. 434, с. 154.
ü    Опрацювати правила с. 154 – 155.
ü    Списати впр. 155, підкреслити прийменники.
ü    Виконати впр. 440 – виписати похідні прийменники.
29. 04
Написання прийменників.
ü    Вивчити правило с. 158.
ü    Виконати впр. 448 – списати, підкреслити прийменники.
ü    Виконати впр. 450.
ü    Виконати впр. 453.
30. 04
Особливості вживання прийменника
ü    С. 160 – опрацювати правило.
ü    Виконати впр. 457.
ü    Опрацювати правило с. 161
ü    Виконати впр. 459.
ü    Списати впр. 468, підкреслити прийменники.
ü    Опрацювати  матеріал с. 164 – розбір прийменника як частини мови. Розібрати прийменник із-за.
04. 05
Контрольний письмовий стислий переказ розповідного тексту
ü    Написати стислий переказ тексту «Ціною життя» с. 228.
ü    Роботу оформити на окремому подвійному аркуші.
07. 05
Сполучник як службова частина мови
ü    Вивчити правила с. 166
ü    Списати впр. 471, підкреслити сполучники.
ü    Виконати впр. 473.
ü    Списати впр. 474, над сполучником цифрою (як в умові вправи), визначити вид сполучника залежно від способу його використання.
08. 05
РМ. Складання пам’ятки «Як відрізнити сполучники і співзвучні з ними частини мови»
ü    Опрацювати правило с. 170 – 171.
ü    Опрацювати правило с.173.
ü    Оформити цей матеріал с. 173 у формі пам’ятки.
ü    Відповідно до пам’ятки виконати впр. 490 – надписати над виділеним словом частину мови.
Дата
Завдання
12. 05
Частка як службова частина мови
ü    Опрацювати правила с. 179 – 180.
ü    Виконати впр. 508.
ü    Виконати впр. 509.
14. 05
Написання часток -бо, -но, -то, -от, -таки.
ü    Опрацювати правила с. 183 – 184.
ü    Списати впр. 523
ü    Виконати впр. 522.
ü    Виконати впр. 509.
15. 05
Правопис часток не і ні з різними частинами мови
ü    Опрацювати правила с. 186 – 187.
ü    Виконати впр. 536, 539.
ü    Розібрати частку БИ як частину мови.
18. 05
Вигук як особлива частина мови
ü    Опрацювали правила с. 190 – 191.
ü    Прочитати впр. 542.
ü    Виконати письмово впр. 543, 547
21. 05
Контрольний диктант.
ü    Прослухати уважно диктант. Записати. Уважно перевірити самостійно.
або
ü    Підготуватися до тематичної контрольної роботи з теми «Прийменник. Сполучник. Частка. Вигук».
22. 05
Контрольна робота № 6 (тести). Прийменник. Сполучник. Частка. Вигук.
ü    Виконати роботу за посиланням. На сторінці обрати «Тестування» і зазначити своє ім’я. Після завершення тесту зробити скриншот результату і надіслати у будь-який зручний для вас спосіб.